MoGa BeRKeKaLaN HiNGGa aKHiR NyaWa =))

Daisypath Anniversary tickers

PeRMaTa HaTi KeSaYaNGaN uMMi & PaPa

 Baby Birthday Ticker Ticker

PuTeRa PeNGiKaT CiNTa KaMi

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, November 30, 2010

rindu saat-saat begini.. ^__*

ummi tgk pic nia sejak dr lahir till now..smp senyum sesorg ummi..ada yg membuatkan ummi smp terkekek-kekek sesorg pn ada..

tgk yer..

                                        time nie anak ummi masih dlm pantang
                                           rindu dgn bau nia time nie..bau baby..

ummi merindui saat-saat anak ummi bam bam

see, sume bulat..pipi pn bam bam jer

                                                              time nie nia umur 6 bln..
                                                               semangat jer time nie

                                                           bam bam ummi

ummi xreti nk rotate..hehehe
 time nie bru tumbuh gigi..jarang-jarang lg..
 
ummi amat merindui zaman ninia time nie.. seriously..

keputusan PTK

td, ummi BW..terbaca sal keputusan PTK dh kuar..

so, ummi tryla check..





 keputusannya, ummi dpt III lg..utk nk naik pangkat dh blh, tp nk anjak gaji xleh lg.. huhuhu..
 putus harapan.. =((

Monday, November 29, 2010

akhirnya menjadi jua

yes..yes..puas ummi try2..last-last jadi gak..ummi dh letak kat footer belog ummi..

kalo nk tgk scroll down kat footer belog yer


Sunday, November 28, 2010

bahagia bila kembali bertiga..

cewaaaaahhh.. =))

senyum smp ke tinga..now, papa dh kembali duduk bersama dgn ummi & nia..papa dh dpt keje dekat ngn umah..xde dah kena duk jauh mcm sebelum nie..ummi sgt suka..

ninia pn skrg nie mkin manja ngn papa..asal jer papa balik keje, mesti mulut riuh duk ber papa papa..pastu abeslah mulut kecil tue duk bercerita kat papa dia sal rutin harian dia..babling tue mesti lam bahasa jerman dia la..tp skrg dh pandai ckp dh sket-sket..

bila papa dh ada nie, nia pn mkin sihat jer..xde dh demam2 mcm sebelum nie..syukur alhamdulillah atas nikmat kurniaan kesihatan dr Mu ya allah..

setiap entry ummi mesti x sah kalo xde pic kn??

so, layaaaansss!!!

                                                 sedap nye pat mamam kfc
                            
                                " abes tgn ninia berparut..nie sume bahana anak ummi berlari la nie "

                                                                  amik...
                                                   kiri kanan sume ada makanan..


                                 since papa bersama, nia pn makan mkin berselera


                                                     anak manja papa muchuk-muchuk


                                                                 muka ketakutan..
                                          tp pantang jumpa menda nie konpem nanes2 nk naik..



dan nie pic we olls time alek umah tok ma aka my mil ari tue..


                                                      we olls in yellow theme..
                                               time nie kat pantai irama, bachok..

                          ** kecik jer mata we olls..panas time nie

Saturday, November 27, 2010

gaji 2011 =))

ngeeeee...senyum smp ke tinge..

^    *
 ___

awalnye ummi dpt tarikh gaji tuk thn dpn kn?? hehehe..ummi kalo bab gaji mmg cepat..tp bkn ingat pn tarikh gaji.. kdg2 tgk di white board kat opis & kdg2 bertanya member2 seopis gak..



                                                     

u olls perasan x, thn dpn gaji kebykkannya dpt lps 20hb kn??paling awal pn 19hb..xderla mcm thn nie dpt awal bln..

so, to all gomen & bdn berkanun staff bolehlah membajet dr awal-awal lg yer..

futnote: thn dpn, mybe raya posa jatuh serentak dgn tarikh merdeka day..mesti meriah la raya thn dpn..fuhhhhh..

Friday, November 26, 2010

terima kasih nuffnang..syg bangat sama kamu..

^        *
 _____

semlm, ummi check akun nuffnang..tgk amaun naik lg..sgt soookaaa..tp kalo nk cash out tue kena tggu cecah angka ratus-ratus dululah..

                                          




                                                            nie utk sepjg mggu nie


belog sy xderla sehebat belog org lain yg pemes di amos tue..tp nk tunjuk gak tuk bg semangat kpd kwn2 belog yg x setegar mcm sy nie..ekekeke

k, nk chow dulu..nk basuh & steril botol susu nia serta basuh tudung & pyjamas nia yg bru smp semlm.. =)

Thursday, November 25, 2010

13 cara jadi pasangan romantik

Hendak jadi pasangan romantik sebenarnya tidaklah sesukar mana. Tapi, semua itu perlukan kesungguhan. Amalkanlah 13 cara ini jika ingin hidup bahagia.

1.Ucapkan “I Love U”, sekurang-kurangnya sekali sehari. Ketahuilah bahawa pasangan anda memang perlu mendengarnya selalu.

2.Ciuman dan pelukan setiap kali ingin berpisah dan bertemu kembali. Hadiahkanlah si dia pelukan dan ciuman buat si dia ketika mahu ke tempat kerja dan setelah pulang ke rumah.

3.Layanilah pasangan anda seperti anda melayannya ketika sedang asyik bercinta dahulu. Perbetulkan kedudukan tali lehernya sebelum dia ke pejabat dan berpegangan tangan sentiasa walau ke mana pun anda berdua pergi.

4.Janganlah terlalu cerewet. Biarkan sahaja tabiat buruknya selagi tabiat tersebut tidak mengganggu hubungan anda berdua. Dari semasa ke semasa berusahalah untuk menghilangkan tabiat yang tidak anda gemari itu.Cubalah sedikit demi sedikit agar si dia tidak terasa. Berkat kesungguhan, kejayaan pasti menjadi milik anda.

5.Sentiasa berfikiran positif. Daripada terlalu memikirkan perkara-perkara remeh tentang si dia yang kurang anda gemari lebih baik anda tumpukan kepada kelebihan serta kebaikan si dia. Dengan cara ini, anda akan lebih menyayanginya adan begitu juga sebaliknya.

6.Jika sedang marah, jangan sesekali cuba bercakap dengannya. Tinggalkan sebentar si dia sambil anda tenangkan fikiran. Berbincang ketika marah hanya akan memburukkan lagi keadaan. Oleh yang demikian, setiap kali anda rasa marah dengannya, ambil masa beberapa minit untuk keluar daripada perbincangan tersebut dan kembali setelah perasaan anda kembali tenang.

7.Jangan sesekali menggunakan kelemahannya sebagai senjata untuk menentang mereka. Hal ini akan membuatkan si dia tambah benci pada anda dan secara automatik kasih sayang antara anda berdua akan berkurangan dan lama-kelamaan akan hilang tanpa anda sedari.

8.Utamakan yang tersayang dalam apa-apa hal sekalipun. Misalnya jika anda perlukan teman untuk ke satu-satu tempat, ajaklah si dia dahulu sebelum anda mengajak rakan sepejabat.

9.Hormatilah pasangan anda. Jangan sesekali bongkar kelemahan si dia kepada rakan-rakan walau pun kepada rakan karib anda. Setiap kali berbual-bual dengan rakan-rakan tentang pasangan, sentiasalah katakan si dia adalah pilihan terbaik anda dan anda berdua saling sayang-menyayangi.

10.Sentiasa cara masa untuk bersama. Pastikan anda ada masa untuk bersamanya setiap  hari. Lebih banyak masa dapat anda luangkan bersamanya, lebih erat hubungan anda berdua.

11.“Maafkan saya.” Jika bersalah, janganlah teragak-agak untuk meminta maaf. Namun, setiap kali anda meminta maaf setelah melakukan kesilapan, sematkan dalam diri itulah kali terakhir anda melakukannya. Mintalah maaf dengan bersungguh-sungguh dan berjanjilah pada si dia yang anda tidak akan mengulangi kesilapan lalu. Ketika meminta maaf jangan sesekali gunakan perkataan ‘tapi’ misalnya, “Saya minta maaf tapi ...” Hal ini kerana perkataan ‘tapi’ hanya akan membuat si dia berfikir dua kali untuk memaafkan anda.

12.Pujilah si dia selalu. Manusia tidak kira tua ataupun muda memang suka dipuji. Kata-kata pujian pada pasangan akan membakar semangatnya untuk sentiasa bersama anda.

13.Jika anda sering mengucapkan terima kasih pada juruwang, pemandu teksi, pelayan restoran apa kata kalau anda teruskan amalan berterima kasih ini pada pasangan. Tentu si dia akan rasa anda lebih menghormatinya

x salahkan kalo nk menempek pic sket:

                                      


                                            ciuman nie penting, x kira di mana jua..
                                        baru ikatan rumhtangga kekal selamanya..aminnn

ragam ninia dlm keta

video

Wednesday, November 24, 2010

al-fatihah buat blogger, aisyah

ummi baru jer baca belog kak aisyah, ibu kembar tiga .. arwah dikurniakan 3 baby kembar pompuan..sgt2 comel..

tersentuh hati ummi membaca belog arwah tentang kegembiraan arwah terhadap si kembar.. arwah meninggal kerna terjatuh dalam bilik air..

 semoga suami & anak-anak arwah tabah utk menghadapi kenyataan yg amat menyedihkan nie..semoga arwah ditempatkan di kalangan-kalangan org yg beriman..ameen..

al-fatihah..

futnote: member ummi gitau dia seofis ngn arwah..semlm diorg p rmh arwah & anak2 diorang duk nangis mencari arwah..sobsobsob..xleh nk bygkan mcmana suasana time tue..

Tuesday, November 23, 2010

our lil yayang at park

kita layan pic jer oke..malas nak taip panjang lebar..

                                                                  suka tul main slide..
                                                        tp ummi bg main slide yg rendah jer


                                                                        oooooooo...
                                                                   see, mulut nia tue


                                                       duk tgk kanak-kanak lain main buaian..
                                      
                                                        abes baju ninia kotor dek kek secret recipe


                                                         nak main yg nie pula..
                                  


                                                see, panjat sendiri but di kontrol oleh papa


                                             riang nya hati anak ummi bila dapat main mcm nie..

                                                sempat lg main auuuwwww chak ngn papa..


                                                              tgk apa nie yayang??

lastly, terima la senyuman terbaek dr ninia utk semuaaaaaaaaa...

                                                  auuuuuuuuuuuwwwwwwwww..
                                              
                                    

baby kiko warehouse clearance



baby kiko warehouse clearance akan dibuat pada 25/11/2010 hingga 28/11/2010..tempat yg akan buat clearance nie kat  puchong..masa utk clearance nie bermula dari pukul 10.00 pg hingga 5.00 ptg..

so, kpd sesape yg berada di kawasan yg berdekatan silalah serbu oke.. harga bermula dr RM3.00 ke atas..


futnote: mujur gak ummi duk jauh, kalo x harus gak terjah..

Monday, November 22, 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU MUNIRA RAZALI & ASBEN

raya ke dua ari tue, pepagi lagi ummi bersiap..kunun nk ke mjlis my opismate bertunang..skali bila dh siap sume, boleh plak nia tido time tue..mjlis start kul 11.00 pg..so,ummi  x pegila..

while nia tido, ummi mengemas & packing baju bajan tuk alek umah MIL aka tok ma ninia la plak..pas siap packing baju sume, ninia bgn & ummi ajak papa ke mjlis kawen member ummi aka munira razali..nickname munira nie nick jer.. =))

time smp tue, pengantin lelaki dh smp & siap bergambar suda.. nick buat majlis simple-simple aje..dia just buat kenduri kesyukuran..ummi g berempat ngn noni, papa & ninia..

smp jer, trus ummi naik & harus sesi bergambar dgn pengantin..


                                                            time nie lam perjlnan nk g umah nick


                                                           tgk aper dia plak nie


                                               papa tgh pakaikan shoes kat nia


                                                                  with peranten
                                                    ummi, papa & nia in blue theme


                               hujung skali natie niey aka mami angkat nia


pas siap bergambar with peranten, boley ninia xnk turun dr pelamin..bila pas amik pic dia sorang2 atas pelamin tue bru nk turun..aduuuiiiiii..xkn nk kawen dh kot..

                                                   duk impi nk pelamin mcm nie ke??
                                             lambat lglah yayang..tggu pat keje dulu bru ummi bg kawen


                                                 senyum menggoda dr atas kerusi peranten

while tggu papa siap mamam, mami angkat nia tlg babysit kn nia..mamy angkat nie tukang usik nia blhla...tgl skejap blhla nia ngn mamy dia nie..pas tue mula nk momma momma..xleh berenggang langsung..


                                                      sakan la blh mami layan dia mcm nie

 pas blik dr umah nick nie, trus zassss alek kb..memula tue g guam musang dulu umah mak sdara belah abah...

to munira & asben, selamat pengantin baru..semoga kekal hingga akhir hayat..cepat-cepat bg ninia kawan moley ke??

teknik-teknik mendidik anak


di antara teknik-teknik mendidik anak:-

Jadikan contoh

Kebanyakan ibu bapa tidak sedar akan pengaruh mereka terhadap anak-anak. Anak biasanya cenderung terpengaruh dengan tabiat merokok, pengamalan diet yang tidak sihat, tidak memakai topi keledar dan sebagainya jika salah seorang daripada ibu bapa mempunyai tabiat buruk. Ibu bapa perlu menjadi model yang baik sama ada dari segi tingkah laku mahupun kaedah pengurusan emosi.

Mendisiplinkan anak 

Belajar mendisiplinkan anak secara efektif amat mustahak. Mendidik mereka kaedah bertindak balas dan mengurangkan tingkah laku yang buruk adalah salah satu contohnya. Disiplin dan hukuman bukan perkara yang sama. Jika anda berdepan dengan masalah mendisiplinkan anak, maka jangan segan mendapatkan bantuan. Setiap kanak-kanak adalah berbeza. Teknik didikan tertentu tidak semestinya boleh diaplikasikan untuk semua anak. Didikan adalah sebahagian besar daripada disiplin. Jika anak melenting, mengehadkannya daripada menikmati pelbagai keistimewaan mungkin satu tindakan yang wajar. Tetapi, si anak tidak mungkin belajar atau tahu apa yang betul sehinggalah anda menunjukkan kepadanya. Luangkan masa untuk menerangkan perilaku yang betul kepada anak.

Memahami anak

Adakah anda memahami perkara yang dilakukan oleh anak? Mengapa anak kecil memandang anda dan sejurus selepas itu memukul abangnya atau melontarkan sesuatu ke atas lantai? Tidakkah dia tahu itu sesuatu yang salah? Dia mungkin tahu tetapi tidak bermakna apa yang dilakukan itu jahat. Sebaliknya, kebanyakan kanak-kanak berada dalam kedudukan menerokai had mereka. Inilah satu proses normal dan merupakan sebahagian daripada perkembangan semula jadi. Jika anda berusaha memahami rasional anak, boleh jadi kemarahan dan reaksi anda tidaklah seteruk yang disangkakan. Sebahagian besar ibu bapa telah mengukuhkan perilaku buruk anak tanpa disedari. Keadaan ini boleh berlaku apabila anak disalurkan dengan pelbagai perhatian negatif dan tidak konsisten. Sekiranya anda masih tidak dapat memahami mengapa anak bertindak sedemikian, maka ini mungkin bermakna teknik mendisiplinkan anak anda itu tidak berkesan.

Pemakanan sihat

Dewasa ini kebanyakan ibu bapa dilihat cenderung memanjakan anak. Malah, mereka juga terlupa meminta anak membasuh pinggan mangkuk setiap kali selepas makan. Sepatutnya, anak perlu belajar menghabiskan makanan agar tidak meninggalkan separuh daripada sajian tersebut di dalam pinggan. Jika anda sentiasa membiarkan lebihan makanan berada dalam pinggan secara konsisten, tabiat ini akan terbawa-bawa sehingga ke alam dewasa. Untuk menyelesaikan masalah ini, anda mungkin boleh memberikan hidangan kecil kepada anak bagi melatihnya menghabiskan semua makanan. Sediakan juga pilihan makanan yang sihat seperti buah-buahan, sayuran, daging dan produk tenusu rendah lemak. Hadkan pengambilan minuman bersoda, tinggi gula dan makanan kaya lemak dalam diet pemakanan anak anda.

Aktiviti fizikal

Bilangan kanak-kanak dan anak remaja yang obes kian bertambah. Menghabiskan masa berjam-jam di depan televisyen, bermain permainan video dan komputer adalah antara puncanya. Jadi, selain pengamalan diet yang seimbang, pastikan anak diberi masa untuk melakukan aktiviti-aktiviti fizikal secara kerap untuk kekal sihat dan cergas.

Berkomunikasi secara efektif

Adakah anda tahu bagaimana berinteraksi dengan anak? Apakah yang akan anda lakukan apabila anak bermasalah? Belajar berkomunikasi dengan anak jelas merupakan satu kemahiran penting. Sebenarnya terdapat banyak perkara yang boleh dibincangkan bersama anak. Misalnya, pendidikan seks, bahaya merokok dan penyalahgunaan dadah serta alkohol.

Sentiasa bersedia

Apakah yang akan anda lakukan pada kali pertama berdepan dengan masalah didikan anak yang spesifik? Misalnya, ketika anak bercakap bohong, mencuri atau ponteng sekolah? Anda mungkin tidak bersedia untuk setiap situasi tetapi perancangan awal mungkin dapat membantu.

Membuat perancangan awal juga boleh membantu anda berdepan dengan anak-anak yang sukar dikawal.

luahan hati erra fazira pasal rmhtangganya



TERLALU banyak ujian terpaksa dilalui apabila bergelar selebriti. Dari sebelum hingga berkahwin pun sesetengah artis seperti Erra Fazira Wan Chek perlu berdepan dengan ujian hebat mengenai gosip rumah tangga.
Erra, 36, sedar dia tidak perlu lekas melatah namun tidak menafikan berasa sedih dan kesal apabila difitnah.

Kata Erra, dia sendiri tertanya-tanya apakah motif pihak terbabit menyebarkan cerita tidak baik berhubung rumah tangganya dengan, Engku Emran Engku Zainal Abidin yang juga Ketua Pegawai Eksekutif, Saluran Berita, Bernama TV.

“Saya sedih apabila baca gosip fitnah itu. Secara peribadi, saya sendiri pun tidak tahu dari mana datangnya cerita sebegitu. Mungkin penyebar fitnah itu tidak suka sangat atau benci dengan saya.


“Saya anggap penyebar fitnah itu sebagai orang yang ‘sakit’, tidak normal kerana orang normal memang tidak ada masa nak buat fitnah mengenai rumah tangga orang lain,” katanya.

Paling merisaukan Erra sudah pasti penerimaan suaminya apabila membaca gosip mengenai rumah tangga mereka.

“Suami saya memang terkejut. Maklumlah, dia bukanlah berada secara aktif dalam bidang seni di depan kamera seperti saya. Sudah pasti dia juga hairan kenapa cerita seperti itu tiba-tiba terkena kami.

“Justeru, sayalah yang selalu menenangkan Emran dan cakap ia hanya gosip semata-mata dan kenalah bersabar,” katanya.

Kata Erra, pihak yang buat fitnah mengenai rumah tangganya itu juga terlebih kreatif yang tidak bertempat.

“Sebabnya tidak ada sebab orang nak buat cerita mengenai rumah tangga kami kerana kami selalu bahagia. Kalau orang bertanya kenapa kami jarang berdua sebabnya kalau saya ke hulu dan ke hilir bersama suami pun orang tetap mengata juga di belakang,” katanya.

Pelakon Muzikal Tun Mahathir itu juga lebih selesa menghadiri sesuatu majlis atas dasar kerja.

“Saya juga jenis kaki kepit suami. Selepas habis kerja selalunya saya akan balik rumah. Memang saya sedih baca fitnah itu. Tapi saya tak sakit hati pun,” ujarnya lagi.

Seperti pasangan lain, Erra juga berdoa semoga rumah tangganya berkekalan hingga ke akhir hayat.

“Engku Aleesya pun dah masuk setahun tujuh bulan. Pada masa sama, kami bersedia untuk membesarkan lagi keluarga. Sebelum ini, memang saya merancang untuk ada anak ramai tapi memandangkan usia sekarang, saya kena hadkan sedikit. Saya tidak kisah lelaki ke perempuan,” katanya.

Erra ditemui di majlis pelancaran Erra Art Club di My Favourite Art House di Tropicana City Mall di ibu kota, baru-baru ini. Hadir sama, pembuat pensel, Friedrich Staedtler.

Berkongsi cerita mengenai Erra Art Club, Kata Erra, idea untuk menubuhkan kelab seni itu tercetus selepas bergelar ibu dan melihat Aleesya membesar di depan matanya.

“Daripada Aleesya merangkak hingga berjalan, bertutur dan melukis. Ia juga pengalaman menyeronokkan melihat anak membesar setiap hari. Sebagai ibu, saya hanya inginkan yang terbaik buat anak saya.

“Justeru, saya terhutang budi kepada Richie Rachman yang juga teman lama saya yang mengatur pertemuan dengan pihak Staedtler, sekali gus menjadikan impian saya ini menjadi nyata,” katanya.

Erra berkata, dia juga membesar dengan produk Staedtler.

“Pihak Staedtler juga hulurkan bantuan kepada dana Erra Fazira-Staedtler yang bertujuan menyalurkan sumbangan kepada badan kebajikan terpilih di samping berhubung dengan kanak-kanak kurang bernasib baik.

“Sebahagian daripada pembelian produk Staedtler dengan logo Erra Art Club akan disalurkan kepada dana ini. Kami tidak ada berapa sasaran dari segi keahlian dan ia terbuka dari kanak-kanak seawal usia tiga tahun,” katanya.

Katanya, ahli Erra Art Club bakal menerima sekeping kad eksklusif untuk menghadiri pelbagai acara menarik sempena musim perayaan, aktiviti seperti bercerita, persembahan boneka, nyanyian, peraduan melukis, mewarna dan lawatan ke tempat menarik seperti Zoo Negara dan Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM).

Sunday, November 21, 2010

sale lagik..mmg merambangkan mata but i loike.. ^

wow..tajuk entry mmg mengujakan bg kaum-kaum ibu & mom to be kan..

mybbstore ada sale lagik..nie sempena YES, year end sale skaligus.. sale nie start 20 nov hingga 2 jan 2011..lama tue.. =)

ummi duk tgk-tgk td..byk giler sale..blh kata sume brands ada sale..mmg teruja & mengujakan btul la.. ^__*

ummi duk pikir & bincang ngan papa nk beli Philips Avent: Express II Microwave Sterilizer..mmg murah giler..dia siap satu set include  1 x Avent Feeding Bottle (4oz/125ml), 1 x Avent Feeding Bottle (9oz/260ml)  & 1 x 0-3 months pacifier..jimat kan?? feeding bottle yg 9 oz tue rege dia lam rm39++ before less.. bila ada mende alah nie, senang nk steril botol nia..lg pn nia guna botol susu mmg jenis avent pn..

futnote: bkn stakat mybbstore    jer,  babyjaya ,otakibaby ,babycottage ,oneworldbaby sume ada sale..dah nie akhir thn, mesti la sume pakat-pakat wat sale.. =))  brg yg ummi nk tue nk kena compare rege dulu ngn mana-mana tempat yg ummi list dulu..

Friday, November 19, 2010

aidiladha 2010

^       *
 ____

bersiaran from my MIL home..ptg td, ummi, papa & ninia bertolak balik umah tok ma aka my MIL..raya posa ari tue turn beraya umah MIL so raya haji nie turn umah ummi dulu..bru fair & square kan?? bila dh berkawin nie sume nk kena berlaku adil.. =)

meriah sgt raya haji thn nie..kak ngah pun turn umah ma jgk thn nie..yer la, we olls dh berpakat nk beraya sama-sama..cthnya: thn nie ummi & kak ngah dh pakat nk raya posa kat umah mertua dulu..kalo x mmg xkn beraya serentak la we olls sume..kak long ngn abg chik xperla, diorg dpt laki & bini dekat je..kiranya ummi ngn kak ngah la yg dpt suami jauh sket..yer yer je..padahal KB ngn KT 2 jam jer.. =)

mlm raya tue, kak ngah smp kat umah ma lam kul 1.00 pg..penuh kat ruang tamu kak ngah anak beranak duk tido..pg raya, ninia bgn lbh kurang pukul 8 pg..ummi bgn jer, trus iron baju melayu papa & baju kurung ummi..raya haji nie tema we olls adalah GOLD.. =) pg nie, ma x wat menu istimewa pn coz lepas semayang raya lembu akan disembelih..kiranya ari tue menu sepenuhnya dagingla..

                                                               3 of us in gold theme







lbh kurang  pukul 9 pg, solat sunat aidiladha siap..umah ma tmpat lembu akan disembelih..we olls ada yg masuk bahagian..yg selebihnya ada gak org luar yg amik bahagian..lbh kurang pukul 10, tukang sembelih dtg kat umah & tibalah saat yg ditunggu-tunggu bg sang lembu yg akan dikorbankan.. =))

time tue, penuh ngn org duk perati lembu nk kena semelih..ummi & ninia pn tgk sekali..mulut ninia riuh duk tiru suara lembu..mybe dia heran duk tgk org ramai duk berkerumun & pegang lembu time tue..bila lembu siap disemelih, ninia xberkelip-kelip mata duk tgk lembu yg menggelupur kena semelih..siap mulut riuh duk bertanya dlm bhasa burung dia..mybe duk bertanya nape lembu tue kena semelih kot..bila ummi terangkan lembu tue kena semelih tuk korban brula diam..aduiiiii..

                                                    lembu before kena semelih

                                               pic ehsan from google


                                                  da selamat dikorbankan

                                                  from google lagik =)

 pas siap daging dibahagi sume, maka bermulalah sesi masak memasak bg kami kaum pompuan..menu singgang daging, daging goreng, ikan kering goreng & sambal belacan.. mmg byk la ummi mamam singgang daging ari tue..smp kepala jd berdenyut-denyut..walau ummi tau ummi xleh mkn daging byk, tp ummi ttp mkn jgk...

nie plak aktiviti bila dh ptg..

                                                      sakan duk mengukur laman rumah


                                                suka panjat timbunan batu-batu nie                                              

 

                                                         i loike this pic

                        ninia's kazen aka nana bg bunga time ummi nk snap pic nie

                                                           abes..siap duduk-duduk lg


                                               siap menyanyi lg smbil2 duk bilang anak batu


                                                        comei jer senyum

                                  see, tgn nia luka dek jatuh atas simen..

                                                          sesi memetik buah


 dan utk penutup entry nie, trimalah:-

*
  
*

*

*

*


                                 senyuman terbaek ninia sempena aidiladha thn nie..

 time jam laptop dh menunjuk ke angka 4.13 am..

 mata dh start kelat-kelat & ummi sgt mencemburui anak dara ummi yg tgh syiok titon..

 futnote: esok nk kena g kenduri kazen belah papa..mujur kat pengkalan chepa jer..sekangkang kucen jer dr umah MIL nie..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...