MoGa BeRKeKaLaN HiNGGa aKHiR NyaWa =))

Daisypath Anniversary tickers

PeRMaTa HaTi KeSaYaNGaN uMMi & PaPa

 Baby Birthday Ticker Ticker

PuTeRa PeNGiKaT CiNTa KaMi

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, February 28, 2011

rahsia bln islam

ari nie, saje-saje ummi try ini..

tp mende nie xleh nk percaya 100%..just nk buat sebagai pengetahuan ok lah..

utk pengetahuan sume, papa, ummi & nia dilahirkan sumenya pada hari kamis..cuma thn & masa je lain-lain..

ummi dan papa lahir pada bln Zulkaedah while our lil nia plak bln jamadilakhir..



                                                            ini utk keperibadian our lil


                                                       ini utk ummi & papa

ceritera hujung mggu kami..

jumaat ari tue, we olls sefmly ke jom heboh..yerlah, nie first year jom heboh diadakan di trg..tringin jgk nk tgk mcmana keadaan & situasi dia..biasa tgk lam tv jer..

pas solat jumaat, we olls sefmly bersiap-siap..kul 4 lbh kurang we oll bertolak..msk jer area bdr, fullamak..haru beb..jammed toksah nk katalah..dhlah byk jln ditutup..nk dptkn parking tuhan jer tahu..nia siap ngamuk-ngamuk lg weh.. =D

ingatkn adalah booth pampers or susu yg nia guna..skali cari punya cari xde pn..masa suarasa dulu ada..booth susu yg ada hanyalah fernleaf sahajo..pulak tue nk beli pn susah yg amat..ramai giler org..kat booth cereka ya allah ramainya umat..blh kata tiap booth yg ada ari tue mmg full sumenya..

we olls just masuk petting zoo jer..dlm tue ada haiwan-haiwan yg jinak..yg ada arnab ngn burung nuri..nia suka kemain lg..nk masuk tue siap kena bayar tiket rm2.00 perhead..utk nia free ajo.. =D

layan pic we olls pada ari tue yer..

                                                 papa yg xde keje duk amik pic balloon..

                                                              our lil yayang sdg main ngn rabbit
                                                             ummi nk sentuh pn geli..hehehehe

                                                   siap marah lg kakak tue pegang rabbit
                                                      mybe our lil ingat rabbit tue cat kot

                                                panas + takut ngn sound effect yg sgt kuat =D

                                                                ngamuk nk main kat taman

                                                            merajuk xnk tgk kamera dah

we olls xbeli apapn pd hari tue..yg beli ini sahajo..

                                                       lampu kelip-kelip utk nia
                                        
                                                                   nie time nk balik
                                       papa malu-malu kucen nk bergambar ngn keta idaman kalbu

                                  ** tuan keta, mtk ampun yer pinjam keta utk bergambar =DD

nk kata menarik sgt jom heboh tue xdelah sgt..kpd kerajaan negeri, ummi suggest next time kalo nk wat jom heboh sila buat kat stadium sultan mizan kat gong badak..area tue memudahkan sume pihak..parking senang, tempat pn luas..xdelah menyusahkan org ramai utk ke jom heboh
 

Sunday, February 27, 2011

petua kekal muda..


  • Lakukan senaman ringan setiap hari bergantung pada tahap kesihatan, untuk kekal cergas dengan memastikan fizikal dan mental sihat dan mandiri. Individu yang tidak aktif lebih mudah mendapat penyakit jantung berbanding mereka yang aktif

  • Elakkan terjatuh kerana ia boleh menyebabkan kecederaan, retak dan maut. Keretakan akibat terjatuh biasanya menjejaskan bahagian punggung, pelvik, tulang belakang dan lengan

  • Makan makanan rendah lemak, diet tinggi serat dan pastikan pemakanan seimbang seperti buah, sayur, bijirin dan kekacang

  • Dapatkan nasihat doktor sebelum melakukan sebarang senaman, diet atau makanan tambahan

  • Minum banyak air, berhenti merokok dan elak atau kurangkan alkohol

  • Kekalkan harga diri - bawa diri anda dengan penuh keyakinan dengan gaya berpakaian menarik, gaya rambut, menjaga penampilan wajah dengan melakukan penjagaan dan rawatan muka

  • Kafein punca anak sukar tidur

    APABILA melihat anak-anak agak gelisah, tidak mahu duduk diam dan sukar tidur ramai ibu bapa mengeluh kerana tidak tahu apa perlu dilakukan untuk mengatasi perkara berkenaan. Akibatnya ramai anak-anak yang menjadi mangsa kemarahan ibu bapa kerana berkelakuan demikian; walaupun ia bukanlah salah mereka.

    Kajian menunjukkan tingkah laku seperti berasa gelisah, resah, tidak boleh duduk diam, sakit perut, sakit kepala, sukar menumpukan perhatian dan tidur adalah antara gejala yang dialami akibat pengambilan kafein setiap hari.

    Kafein boleh didapati dalam pemakanan kita setiap hari terutama kopi, teh dan minuman berkarbonat. Pada orang dewasa terutama peminum kopi, kafein menjadi 'perangsang' emosi dan fikiran kerana ramai yang berasa kurang tenang selagi tidak mendapat sumber kafein mereka pada waktu pagi.

    Keadaan ini berbeza pada kanak-kanak kerana selain gejala disenaraikan di atas, kafein juga boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah dan degupan jantung.

    Kajian terbaru yang dijalankan penyelidik Pusat Perubatan Universiti Nebraska di Amerika Syarikat ke atas 200 kanak-kanak berumur lima hingga 12 tahun mendapati kira-kira 75 peratus kanak-kanak mengambil kafein setiap hari dan kebanyakannya melalui minuman berkarbonat.

    Kajian berkenaan dilakukan di klinik paediatrik dengan cara bertanya soalan kepada ibu bapa yang membawa anak untuk mendapatkan pemeriksaan kesihatan iaitu jenis dan jumlah snek yang diambil oleh anak mereka setiap hari.


    Daripada soal selidik itu didapati kanak-kanak berumur lapan hingga 12 tahun mengambil kira-kira 109 miligram kafein sehari; bersamaan dengan tiga tin minuman berkarbonat (350 mililiter setiap tin). Kanak-kanak yang lebih kecil mengambil kurang kafein iaitu kira-kira 36 miligram (satu tin minuman berkarbonat).

    Dalam kenyataan bertulis yang ketua penyelidikan itu, Dr William Warzak berkata, lebih banyak kafein diambil, seseorang kanak-kanak itu akan lebih susah hendak tidur. Apabila kurang tidur, daya tumpuan kanak-kanak di dalam bilik darjah akan terjejas.

    APABILA melihat anak-anak agak gelisah, tidak mahu duduk diam dan sukar tidur ramai ibu bapa mengeluh kerana tidak tahu apa perlu dilakukan untuk mengatasi perkara berkenaan. Akibatnya ramai anak-anak yang menjadi mangsa kemarahan ibu bapa kerana berkelakuan demikian; walaupun ia bukanlah salah mereka.

    Kajian menunjukkan tingkah laku seperti berasa gelisah, resah, tidak boleh duduk diam, sakit perut, sakit kepala, sukar menumpukan perhatian dan tidur adalah antara gejala yang dialami akibat pengambilan kafein setiap hari.

    Kafein boleh didapati dalam pemakanan kita setiap hari terutama kopi, teh dan minuman berkarbonat. Pada orang dewasa terutama peminum kopi, kafein menjadi 'perangsang' emosi dan fikiran kerana ramai yang berasa kurang tenang selagi tidak mendapat sumber kafein mereka pada waktu pagi.

    Keadaan ini berbeza pada kanak-kanak kerana selain gejala disenaraikan di atas, kafein juga boleh menyebabkan peningkatan tekanan darah dan degupan jantung.

    Kajian terbaru yang dijalankan penyelidik Pusat Perubatan Universiti Nebraska di Amerika Syarikat ke atas 200 kanak-kanak berumur lima hingga 12 tahun mendapati kira-kira 75 peratus kanak-kanak mengambil kafein setiap hari dan kebanyakannya melalui minuman berkarbonat.

    Kajian berkenaan dilakukan di klinik paediatrik dengan cara bertanya soalan kepada ibu bapa yang membawa anak untuk mendapatkan pemeriksaan kesihatan iaitu jenis dan jumlah snek yang diambil oleh anak mereka setiap hari.


    Daripada soal selidik itu didapati kanak-kanak berumur lapan hingga 12 tahun mengambil kira-kira 109 miligram kafein sehari; bersamaan dengan tiga tin minuman berkarbonat (350 mililiter setiap tin). Kanak-kanak yang lebih kecil mengambil kurang kafein iaitu kira-kira 36 miligram (satu tin minuman berkarbonat).

    Dalam kenyataan bertulis yang ketua penyelidikan itu, Dr William Warzak berkata, lebih banyak kafein diambil, seseorang kanak-kanak itu akan lebih susah hendak tidur. Apabila kurang tidur, daya tumpuan kanak-kanak di dalam bilik darjah akan terjejas.

    Sebaliknya kajian lain menunjukkan kanak-kanak yang kurang tidur mengambil lebih banyak kafein dan menghabiskan banyak masa di depan televisyen atau komputer. Tidak cukup tidur dan kurang melakukan aktiviti fizikal (kerana terlalu asyik di depan komputer dan televisyen) mempunyai kaitan rapat dengan peningkatan berat badan.

    Memang ada banyak sebab pertambahan berat badan di kalangan kanak-kanak dan kurang tidur adalah salah satu daripadanya yang boleh membuatkan masalah obesiti menjadi semakin meluas. Apa yang lebih membimbangkan ialah kekurangan tidur ini juga akan menyebabkan kanak-kanak cenderung untuk mendapat tabiat lebih buruk iaitu merokok.

    Walaupun kafein mempunyai sifat diuretik (yang menyebabkan seseorang lebih kerap kencing) tetapi hasil kajian itu mendapati ia tidaklah membuatkan kanak-kanak kencing di tilam. Bagaimanapun jika anak anda kerap terkencing ketika tidur, lebih baiklah mengelak daripada memberinya minuman mengandungi kafein terutama pada waktu malam.

    Kadang kala ibu bapa terlupa bahawa minuman harian kita seperti kopi dan teh adalah antara penyumbang kepada pengambilan kafein di kalangan kanak-kanak. Jumlah pengambilan kafein akan lebih tinggi jika kanak-kanak juga diberikan ais krim perisa kopi dan coklat.

    Sebenarnya kanak-kanak tidak memerlukan kafein dalam diet mereka. Minuman terbaik untuk kanak-kanak ialah air kosong, susu dan jus buah-buahan (terutama yang disediakan sendiri tanpa mencampurkan gula).

    Thursday, February 24, 2011

    dpt jgk akhirnya Lumix FH1

    even xdpt dslr yg besar gabak, dpt yg nie pn dh kira ok..lgpn bknnya ummi pandai pn nk guna dslr bagai tue..

    before CNY ari tue, kbmall ada buat pameran kamera..sume jnis ada..dslr pn ada.. dlm byk2 brand  ummi lebih berkenan dgn panasonic lumix..
                                                     yg ummi kaler pink..time beli ari tue kaler pink jer yg ada =D


    nie serba sedikit tentang lumix FH1..

    Panasonic introduces the new 2010 line of Lumix digital cameras, which includes the 12.1 megapixel Panasonic Lumix DMC FH1 digital camera. The Panasonic FH1 is a slim, pocketable camera that packs a 28mm wide-angle lens with 5x optical zoom. The new Panasonic Lumix camera can record High Definition video and is extremely easy to use thanks to iA (Intelligent Auto). The camera is compatible with Windows 7 and can take HD-quality still photos that fill a 16:9 HDTV. Users with a Panasonic Viera HDTV can enjoy a slideshow of photos simply by inserting an SD Memory Card into the HDTV’s SD memory card image viewer slot. 

     
    Intelligent Auto
     
    Just press the iA button, aim and shoot. The camera does all the rest, automatically activating four detection and correction functions. These include MEGA O.I.S., which helps prevent blurring due to shaky hands, Intelligent ISO Control, which helps prevent motion blur when the subject won't stay still. Intelligent Scene Selector which selects the optimal scene mode for the situation & Face Detection which helps deliver clear portraits.


    High Performance LUMIX DC Vario Lens
     
    The DMC-FH1 packages a 28mm 5x optical zoom folded optics LUMIX DC Vario lens with f2.8 brightness into a slim, compact body. Comprising eleven elements in ten groups - this advanced lens unit realises the outstandingly slim and compact body to deliver an exceptional optical performance.



    2.7" LCD Screen
     
    The DMC-FH1 incorporate an easy-to-see, large, 2.7-inch 230,000-dot high-resolution LCD for comfortable viewing while both monitoring shots and playing back the results. The Intelligent LCD function detects the light condition and automatically boosts the LCD backlighting by max. 40% when shooting outdoors in bright sunshine, and adjusts the frame rate when shooting in low-lit situations.


    Sonic Speed AF
     
    Never miss the action with Super Sonic AF system. Due to a large number of improvements and re-engineering including the adaption of higher-speed actuator, the optimisation of algorithms and the parallelisation of software lements. The result is ultra high speed yet accurate AF performance for users. In addition, improvements have allowed for an ultra fast start up time.



    futnote: sekurang-kurangnya dpt jgk amik gambar dr nan ado kn.. =D

    masyam-masyam pun tetap sayang jgk

    entry kali nie pasal budak panjang akal yg baru bgn dr tido..

    last week ummi kena p checkup our lil nia..ummi mtk kebenaran ngn pentadbir nk balik checkup our lil..smp jer kat umah our lil bru jer bgn tido..papa awal-awal lg dh siap mandi & tggu anak dara kesygn bgn.. smp jer trus ummi kejutkn bdk musyuk masyam nie..

                                                                    nk kena pujuk-pujuk dulu
                                            kang mari angin kus-kus trus ngamuk harus meroyan ummi.. =D





                                                                            nia ngantuk lglah..

                                                                **       menguap tutup mulutlah syg =D






    pas pujuk & digosok dibelai oleh papa baru nk msk bilik air..aisssshhhh...ngan papa lehlah manja-manja..ngan ummi silap-silap blh bertukar jd singa kelaparan.. =D

    Wednesday, February 23, 2011

    ini henpon baru saya..

    alhamdulillah..tercapai hajat ummi nk pakai henpon baru thn nie.

    ari tue ada member ummi nk jualkn iphone 4, tp bila pikir-pikir balik mcm susah jer nk pakai iphone tue..dhlah sume touch screen..then niat di hati nk guna sony ericcson..pikir-pikir nokia lg lasak..

    kebetulan masa CNY ari tue balik umah my MIL, so suh papa singgah kat kb mall..niat di hati nk beli kamera je..tp terbeli henpon skali.. =D so,dpt tido dgn lenalah..muahahaha..niat di hati nk beli E72, tp papa awal-awal lg warning ummi..hehehehe..xlehlah bila menteri kewangan xbg, nanti sethn bergaduh plak..gaduh-gaduh syg kn pa???

    inilah rupanya henpon ummi..murah jer nie..





                                                   nie jer henpon yg mampu ummi pakai buat masa nie

    bila dah ada henpon mesti ada yg mengaku henpon dia..padahal bkn reti guna pn..

                                           mula-mula buka dulu mcm nie


                                                      cari no dulu yer


                                                ginilah gaya bila nk amik gambar..padahal bkn reti pn.. =D


                                                              godek-godek lg


                                                           hello, nia di sini..


                                                  dek kerna geram kang dh dpt satu ciuman dr ummi


                                                               abes dh jd henpon dia plak

                                                  wajah kesygan ummi buat selamanya



    Monday, February 21, 2011

    majlis akikah our lil nia..

    alhamdulillah.. selesai sudah majlis akikah our lil nia..kebetulan skrg nie tgh bulan kelahiran junjungan besar kita nabi muhammad s.a.w my mom pn suggestlah tuk buat majlis akikah our lil nia serentak dgn majlis maulidur rasul skali..so, ummi ikut jerlah..

    kamis tue, ummi, my mom, along a.k.a my anak sdara & my lil nia ke mydin utk cari kelengkapan utk majlis while my dad a.k.a tok ki nia p amik kambing..

    ari jumaat tue, lbh kurang kul 7 tok imam kg dtg tuk sembelih kambing.. menu tuk ari tue adalah gulai kari kambing, gulai dalca daging, ikan kering, ayam goreng berempah, sambal belacan & buah tembikai serta agar-agar utk pembasuh mulut..

                                                     kambing sdg dilapah oleh sedara ummi





    ramai yg amat my dad jemput tetamu..jemputan dianggar lbh kurang dlm 50 org jer but yg dtg seramai 100 org..fuuuhhh..kalut yg amat..mujur gak lauk pauk cukup..kalo x mau ada yg makan nasi kosong jer..hehehe..

    lbh krg kul 5 majlis pn selesai..kebetulan ari tue our lil x berapa sihat coz demam on off so ummi dpt merehatkan diri awal lg..so, my sis yg 2 org lglah yg bertungkus lumus menyimpan sume peralatan yg diguna pd ari tue..selamat...hehehe..

    mlm tue plak, seawal kul 9 ummi dh selamat belayar coz kepenatan yg amat..penat sungguh, padahal bkn wat keje pn..just silau-silau mana-mana yg perlu ditolong jer..hehehe..

    selesai suda satu benda penting utk kehidupan our lil..kang kalo xbuat awal-awal kena dibuatnya ummi terberanak lg next year mesti tergaru tempat yg xgatal nk kuarkn fulus skaligus utk nia & her sibling..muahahaha..

    kpd sume yg terlibat pd ari tue, thanks bebyk coz tlg..kalo x konpem majlis xberjln dgn lancar..

    baru 11 entry utk bln feb..

    ari nie dh 21hb, tp entry utk bln nie baru jer 11.. knapa tiba-tiba dtg penyakit mim alif lam sin nie..hehehe..

    pertama, kesuntukan masa..bila kat umah kena tggu our lil tido dulu or tgh ralit main baru blh nk taip entry..kalo x jgn arap dia bg can ummi nk update belog.. our lil skrg nie mkin pjg akal..siap jari duk tekan-tekan keyboard mcm kita menaip guna dua-dua belah tgn lg..adussshhhh..

    kedua, line berokben slow yg amat skrg nie..gerrrrrrrrrrrraammmmmmmmmmmm yg amat..smp kn nk baca belog org lain berkurun tunggu nk loading..pihak celcom sila upgrade mutu berokben anda utk kepuasan hati para pengguna ok..

    ketiga no idea..padahal byk citer nk tulis kat sini..tp bila duk dpn laptop trus jd blurrrr..

    utk menjadi blogger yg tegar, harus merajenkan diri utk buat entry lg ok.. mcm nk motivate diri sendiri jer.. hehehe..

    k, nk bersiap p bg result utk pelajar STPM..ari nie kn result STPM diumumkn..

    Sunday, February 20, 2011

    dpt lg

    alhamdulillah..even bln nie bru jer brp entry yg sempat berupdate tp dpt lg 1 BE baru..thanks yer en nuffnang..

    campur dgn BE yg nie ada 4 BE sume yg tgh duk running kat belog ummi..


     yg bertanda anak panah merah tue la BE baru yg ummi dpt..

    semoga pihak nuffnang yg baik hati dpt bg lg BE baru utk belog yg xseberapa nie yer.. =DD

    Saturday, February 19, 2011

    bila our lil sayang xsihat,makanya...

    masuk ari nie our lil yayang dh demam on off selama 3 ari..bila mkn ubat maka sejuklah bdnnya..then bila kuasa ubat dh ilang trus panas balek..lol..ingat ubat tue mcm otromen ke ada power?? =DD

    ari rabu pas amik dr umah mama nia bdn nia mcm dedar-dedar jer..mama dh pesan our lil nia mcm nk demam jer..so balik umah trus suap ubat..ingatkn dh ok la bila suap ubat..kul 2.30 pg our lil tersedar dr tido & merengek-rengek..bila ummi sentuh jer bdn our lil terbuntang mata ummi yg time tue kalo kira melekat bak gam gajah.. =D trus ummi amik ubat & suapkan..mujur jgk our lil nie jns mudah mkn ubat..then amik kain & lap-lap bdn our lil..nk bwk p spital tkut kena warded plak.. =D

    lps mkn ubat, ummi biarkan our lil tido dgn pampers je smp ke pg..alhamdulillah our lil dpt tido ngn lena..kamis tue ok jer dah xdemam..ptg dlm kul 4 ummi, ma, nia & along a.k.a kazen nia ke bdr KT tuk cari kelengkapan utk majlis akikah nia ari jumaat tue..part akikah nie ummi wat entry len yer..

    mlm tue, lbh krg kul 2 pg our lil tersedar & merengek-rengek lg..smp ke pukul 4 pg lbh krg dia duk merengek-rengek..mybe panas kot..ummi tempek cool fever & lap bdn & biarkan our lil pakai pampers jer..lps tue trus tido..alhamdulillah..

    mlm td, ok jer..our lil dpt tido ngn lena..mybe penat seharian xtido kot..

    hari nie plak, demam lg..aduiii..rungsing tul la ummi..nie our lil duk main kat laman umah..sedang mengukur laman dgn kazen-kazen dia..demam pn still nk main & melasak jgk.. =D so sempatlah ummi update belog skjap while tok ki duk melayan our lil main kat bwh..muahahaha..


                                                   sedapnya tido smp ternganga mulut


                                           tido berbantalkan  riba ummi while ummi berfb.. =D

    papa baru jer balik keje..trus our lil poluk papa..rindu kot..hehehe..tue papa x kena work negara org lg..nanti xtaulah mcmana..

    hope mlm nie our lil dh sihat & xdemam-demam lg..bila anak demam ummi pn mcm nk demam skali..yerlah mana nk cukup tido kalo dah anak demam..

    tp tuelah pengorbanan si ibu tue penting utk ank tersyg..kalo x mana nk ada syurga  di bwh telapak kaki ibu kn??

    k lah.. nk turun layan our lil main kat laman umah la plak..

    Thursday, February 17, 2011

    contest anak dan ayah serasi bersama



    contest nie dianjurkan oleh cik lala..kpd sesape yg nk join klik jer kat link tue ok..

    setiap contest xsah kalo xde syarat-syarat pertandingan kn??

    so, syarat-syaratnya adalah:-

    1) menjadi followers blog ini
    2) letak banner di side bar blog anda..yang ni xwajib..nk letak boleh,xletak pn xpe
    3) juga letakkan banner ini dalam entry khas untuk contest ini
    4) gambar anak & huby anda mestilah ade menunjukkan ciri² keceriaan/kegembiraan/keserasian

    5)entry khas untuk contest ini haruslah disertakan dengan pic anak & huby anda (anak & ayah kandung ye)..anak tiri or anak angkat xnak.hehe..sila sertakan nama anak, tarikh lahir anak, nama ibu


    NAMA ANAK
    TARIKH LAHIR ANAK
    NAMA IBU

    6) contest ini terbuka untuk anak yang berumur 1 hari hingga 4 tahun..umur ayah lak xkisah la bpe pn..klu umur 70 tp ade ank kecek pn layak jugak.hik3
    7) tarikh tutup adalah pada 20 februari 2011 (befdei danish yg pertama)..pukul 8.49pm (time kelahiran danish)hehe..so cpt² ler buat ye sbb ade lebih kurang 2minggu je contest ni :)
    8) linkkan entry anda ke bahagian komen entry contest ni
    9) rakan-rakan yg ditag
    dan inilah pic yg dipertaruhkan oleh ummi utk contest ini:

                          NAMA ANAK: NUR DANIA ARRISA BINTI MOHD FHAKRUDY
                          TARIKH LAHIR ANAK : 11 JUN 2009
                          NAMA IBU: NORFAIZAH BINTI MOHD NABAR

    Wednesday, February 16, 2011

    waktu-waktu mustajab utk berdoa

    Di antara waktu-waktu mustajab utk berdoa adalah :-

    1.      Ketika hujan.
    2.      Hendak memulakan solat dan selepas solat.
    3.      Ketika menghadapi musuh dalam peperangan.

    Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: “Berdoalah saat doa itu diperkenankan Allah iaitu pada saat bertemu tentera-tentera (berperang), ketika hendak mendirikan sembahyang dan ketika turunnya hujan.” (Hadis mursal yang diriwayatkan oleh Imam al-Nawawi dalam Kitab al-Azkar)

    4.      Antara azan dan iqamat.

    Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Tidak ditolak doa yang dimohonkan antara azan dan iqamat.” (Riwayat al-Tirmizi)

    5.      Ketika iktidal yang akhir dalam solat.
    6.      Ketika sujud dalam solat.
    7.      Ketika khatam al-Quran (30 juzuk).
    8.      Sepanjang malam, terutamanya pada sepertiga yang akhir dan pada waktu sahur.
    9.      Sepanjang hari Jumaat.

    Kerana mengharapkan bertemu dengan saat ijabah (saat diperkenankan doa) yang terletak antara terbit fajar hingga terbenam matahari pada hari Jumaat.

    10.  Antara waktu Zuhur dan Asar dan antara Asar dan Maghrib.

    bila di dalam keta

    ari nie, ummi p check up nia..dah sethn 8 bln dah pun anak ummi..sekejap jer, pejam celik pejam celik lg 4 bln nia dh cukup 2 thn..besor dah pun anak dara kesygn kami..

    bila dh besar, maka makin byklah jgk akal anak ummi nie..

    tgk yer keletah & gelagat our lil bila dlm car yer..

                                              skrg nie port kesukaan our lil..dh xnk duk beriba ngan ummi..
                                                           kdg2 risau jgk takut jatuh tergolek

     
     pantang  dgr lagu mesti ikut menyanyi skali


                                      suka duk begini & main dgn koleksi slipar yg entah brp pasang dlm keta ummi



                                                                  suka duk berdiri kat dashboard



                                                

    Tuesday, February 15, 2011

    tukar header baru..

    belum terlambat lg utk ummi nk ucap salam maulidur rasul utk semua..sama-sama kita memperbanyakkan selawat ke atas junjungan besar kita nabi muhammad s.a.w.

    xtau nk update topik apa..so, gatal-gatal tgn duk reka header baru..padahal bkn susah pn..just guna photoscape jer.. muahahaha..

    so, terhasillah new header..dah xde muka len nk letak..mesti si jantung hati pengarang jiwa nan sorang tue jgk yg jd pic header.. =D

    k, lah nk chow dulu..nk kena iron baju tuk p keje esok plak..

    nunite..

    muaaaaahhhh..

    Monday, February 14, 2011

    now, turn ummi ngn papa plak sopeng..

    muahahaha..bkn nk interprame ke apa nie..asyik-asyik sopeng barangan anak dara jer, nie time utk ummi ngn papa plak..bru adil ngn saksama..

    papa ngn ummi lama dh xmenyopeng..sekali sopeng nie hasilnya..

                                                                  hasil rembatan utk papa


                                                                      yg nie utk ummi
                                                               t-shirt utk papa

    ada lg yg ummi beli tp xteramik gambar.. =)

    Sunday, February 13, 2011

    lagi-lagi utk dania..

    sempena CNY, byk lah sale yg dibuat..so, ummi pn apa lg, time sale jer beli..kalo x syg jgk duit nk beli.. bkn berkira but nk kena rancang jgk time nk beli..

    so, byklah brg-brg yg ummi beli utk anak dara kesygn nan sorg nie..

    dan ini hasilnya...


    pyjamas 

                                                                              bip
                                                                               pyjama lg
                                                                       botol  & puting avent baru
                                                                         
                                                                       rompers & pyjamas lg
                                                                            

     ummi xkisah berabesan duit asalkan segala keperluan our lil cukup & lengkap..

    nota kaki: ummi tgh giler membeli pyjama utk our lil..

    Thursday, February 10, 2011

    semoga berbahagia buat kalian..

    cuti krismas ari tue my sis in law dinikahkan..sila baca entry nie .. diorg kira nikah gantung dahulu.. cuti CNY ari tue majlis bersanding diorg dibuat..

    so, ari rabu tue our lil nia dibenarkan pulang dr wad..so, khamis tue bercargas lah kami bertiga balik ke kb..before tue singgah dulu di kb mall tuk cari baju for our lil..baju tema hijau xde lg..muahaha..

    ari jumaat tue majlis berlangsung..pg-pg lg my MIL arahkan ummi tuk bawa my sis in law a.k.a peranten pompuan ke kedai pengantin tuk tetapkan masa utk disolekkan..jnji ngn mak andam dlm kul 12.00 tghari..slps tue, trus ke bdr kb tuk cari kek utk majlis memotong kek..cari punya cari smp abes seluruh bdr kb..yerlah, bila dh CNY nk cari kedai kek yg buka punyalah susah..smp naik letih duk memusing cari mana kedai kek yg buka..

    dr kb ke pengkalan chepa, kbtulan kedai bomboo buka..so,beli jerlah mana yg ada kat situ..

    smp umah MIL dlm kul 11 & trus bersiap-siap utk bawa my sis in law utk disolek.. lbh kurang kul 3 ptg, rombongan lelaki pn smp..

                                                           sdg mencari kek utk majlis memotong kek


                                                            sdg disolek oleh mak andam


                                               putihnya cik lin nia nie


                                                              pelamin yg didekorasi sendiri oleh my MIL


                                              my sis in law a.k.a cik lin nia


                           


                                                   cik lin with her husband


                                                     we olls sefmly


                                                         persalinan indonesia

                                                    


                                                          kek yg disponsor oleh ummi


                                                  india mari plak

    dan pada ari itu we olls bertiga dlm tema hijau..




    to my sis in law, kak doakan semoga jodoh kalian berdua kekal sehingga ke akhir hayat..cepat-cepat bg nia kazen moleyyyy ke??  =D

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...