MoGa BeRKeKaLaN HiNGGa aKHiR NyaWa =))

Daisypath Anniversary tickers

PeRMaTa HaTi KeSaYaNGaN uMMi & PaPa

 Baby Birthday Ticker Ticker

PuTeRa PeNGiKaT CiNTa KaMi

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, December 31, 2013

entry penutup 2013

ari nie last day utk thn 2013..esok thn baru 2014 bakal menjelma..bermakna esok jgk bertambah lg sethn umur ummi..camne ngn azam u olls semua..dah tercapai belum??ummi alhamdulillah..blh kata semua tercapai..alhamdulillah..

                               impian terbesar yg dpt dicapai utk 2013..
                               alhamdulillah..syukur atas nikmat kurniaan-Mu..


                                lengkap sepsg anak-anak pengikat cinta ummi & papa


syukur alhamdulillah atas segala nikmat yg Allah beri sepanjang tahun 2013 & tahun² sebelumnya.semoga tahun 2014 lebih baik & bermakna dr tahun² sebelumnya.syukur dikurniakan keluarga yang penyayang,kesihatan yg baik,rezeki yg murah dan didoakan semoga tahun dpn lebih baik lg dr thn nie..in sha allah..

Monday, December 30, 2013

dpt jgk brg dr IKEA

hohoho..nk jgk update..brg dh lama beli..br nk update..brg-brg nie bkn ummi bli sendiri,kbtln kwn ummi nk blik trg kirimkn kat dia srh tlg belikn..kbtln rmh dia dekat je ngn IKEA..kbtln kami nk pindah duk snediri,byklah brg nk kena beli baru..duit pn mengalir mcm air je..


                                             antara brgan yg dibeli
                                              
                                                berus ke apa ntah nie
                                        sng nk bsh botol air tupperware


                                                   byknya borong jam
                                        bkn mahal pn..RM2.50 jer..hehehe
                                      tgk kat giant sebijik camni RM8.00..


                                               lampu meja..RM16.90 je..


                                           klip plastik..  RM3.90
                                        sng nk klip plastik roti nnti..hehehe..

                                               
                                       mangkuk,mug & pinggan utk anak-anak


                                              frame gmbr

                                         rak letak sabun-sabun dlm bilik air..
                                                   

                                            gunting RM4.90 jer utk seset nie..

ikutkn byk lagi benda nk beli..tp tggulah dulu..next timelah plak..rak tv pn ummi beli kat IKEA jgk..bkn beli yg mahal pn..yg rege RM29.90 je..xtau knp ummi gilerkn sgt brgn IKEA nie..mybe design dia simple n mampu milik kot..kalaulah IKEA ngn trg dekat haruslah every week jd destinasi utama kami sefmly..

Friday, December 27, 2013

rindukan saat ini

seriously ummi miss pipi pau adik time nie..sejak dh bsr n melasak nie pipi dh jd pau yg xbrp nk naik..huhuhu..dah nk .sk 11 bn gigi masih xde lg..hohoho..asal senyum je nmpklah gusi dia..even xde gigi tp trasa jgk time dia menggigit..kalaulah ada gigi mau abis org jd mangsa gigitan dia..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Thursday, December 26, 2013

giliran tol plak naik


bil letrik,astro,gula dan myk dah naik..now turn tol plak..terkejut tgk rege baru tol..menangisilah sesape yg guna tol-tol yg terlibat..rege yg naik bkn sikit smp 2 hengget pn ado..nmpknya pas nie naik motorsikal or kayuh beskal la sbb nk jimat duit..

Monday, December 23, 2013

nak merajuk ngan NUFFNANG

mood nk update belog dh dtg..hehehehe..

dah lama xdpt BE dr nuffnang..last dpt masa dlm pantang dulu..ummi tgk BE last yg dpt  Women March 2013..lama giler dh xmerasa dpt BE..ikutkn tiap thn ummi dptlah jgk merasa cash out  duit nuffnang even xbyk pn..tp  thn nie langsung nan hado...

mcm nie nk merajuklah..uwaaaaaaaaaaaa...

Tuesday, December 17, 2013

tupperware oh tupperware

tambah koleksi lg..ikutkn last month lg beli..kbtln last month freezermate nie ada promo..apalagi trs grablah..dah lama duk aim nk bli..ikutkn rege sale rm80++..ummi beli dgn harga ahli even ummi bknnya ahli..so dptlah dgn rege rm53..harga biasa dia rm105..untung di situ..hehehe..



tupperware nie mmg cukup berhantu..pantang tgk katalog siaplah ada je benda yg berkenan di hati..bln nie nk amik set one touch ngn multipurpose pink organizer plak..one touch last month promo gak..tp ummi srh kakak yg ummi biasa bli tue simpan dlu utk ummi..next month kn gov bonus..dr duit abis ke lain nmpk jgk set one touch ummi bli..this month nk amik set multipurpose pink organiser dlu..kalau nk amik skaligus pokai beb..hehehe..

masa ummi duk kemas brg nk pindah rmh ari tue,baru perasan rupanya dh byk koleksi tupperware yg ummi ada..biasa ummi bli time offer je..kalau nk bli dgn rege biasa xde maknanya..hehehe..now,dlm kpala duk aim water wonder all ngn rice dispenser je lg..in sha allah akan dpt jgk one day..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Monday, December 16, 2013

senda gurau isnin



Thursday, December 12, 2013

adab pindah rumah baru

1. Azan – Melaungkan azan ketika pertama kali masuk rumah baru. Ia juga baik bagi bangunan yang telah lama ditinggalkan dan tidak dihuni oleh sesiapa. Dalam sebuah hadis, Rasulullah s.a.w. pernah memberitahu bahawa sekiranya sesebuah bangunan (premis/rumah) itu terlalu lama dikosongkan (tanpa penghuni) ianya akan dimasuki sejenis makhluk halus (jin yg dikenali sbgai Al-’Ammar) yang suka tinggal di rumah yang tidak berpenghuni.

2. Membaca surah Al-Baqarah – Sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a., Rasululuuah s.a.w. bersabda yang bermaksud; “Janganlah kamu jadikan rumahmu seperti kubur (hanya untuk tidur), sesungguhnya syaitan akan lari dari rumah yang dibacakan Surah Al-Baqarah.”

3. Banyakkan Solat dan Membaca Al-Quran – Dalam sebuah hadis lain pula, Rasulullah s.a.w. juga menggalakkan agar kita memperbanyakkan solat dan membaca Al-Quran di dalam rumah atau bangunan yang baru diduduki. Baginda bersabda yang bermaksud: “Sinarilah rumahmu dengan memperbanyakkan solat dan membaca Al-Quran.” (hadis riwayat Al-Baihaqi)

4. Baca Surah Yassin, Al-Fatihah dan Al-Ikhlas – Amalkan membaca surah Yassin setiap malam terutamanya 7 malam pertama anda menduduki rumah atau bangunan. Baca juga surah Al-Fatihah sebanyak satu kali, surah Al-Ikhlas 3 kali, selawat ke atas nabi sebanyak 7 kali, ayat Kursi sekali, tetapi di ayat terakhir bacalah sebanyak 7 kali.

5. Pagar Rumah Secara Islam – Perbuatan memagar rumah dengan menanam atau menggantung sesuatu di penjuru atau sudut-sudut tertentu di rumah atau bangunan yang diduduki dengan kepercayaan bahawa benda tersebut akan menjaga dan memelihara keselamatan penghuninya adalah perbuatan yang bertentangan di sisi Islam. Bagaimana pun ada cara yang dibolehkan dan digalakkan mengikut ajaran Islam. Caranya ialah dengan ‘memagar rumah’ dengan merenjis air Yassin di sekeliling rumah.

Ikut panduan berikut: Ambil air kemudian baca surah Al-Fatihah, ayat Kursi, Surah 3 Kul (Al-Ikhlas, Al-Falaq dan Al-Nas). Kemudian tiup ke dalam air tersebut perlahan-lahan hingga habis nafas. Setelah itu, jirus dan renjiskan air tersebut ke setiap penjuru rumah dengan mulai dengan penjuru yang terletak di sebelah kanan dan penjuru seterusnya, mengikut arah berlawanan jarum jam.

notakaki: in sha allah nk cuba buat utk rmh sewa kami..

Wednesday, December 11, 2013

serba hijau

byknya mende nk update tp xjgk berupdate..ikutkn entry for this year mmg ckp sikit kalau nk compare dgn thn yg lps-lps..dh kata me bknnya blogger tegar..tp ttp jgk nk update even blh kira je brp entry sebln..

                                   
                                          
                           
kali nie nk citer sal brg rmh baru kami..yg nie sebahagian drp brg yg kami beli utk rmh kami..masa memilih barang mcm klakar pn ada coz my sis yg beria nk sume brg kaler hijau..dr rak pinggan,besen,bekas garam gula sume,jug air sume kaler hijau..bila kumpul2 sume tgk mcm cantik jer..mcm comel je..mcm sejuk mata memandang je..hehehe..

bkn kesemua brg yg kami bli kaler hijau..ada jgk kaler lain..itupn sbb xde kaler yg sy nak..hehehe..ikutkn mcm dh lengkap brg yg ada..just nk tmbh sikit-sikit je lg..peti n mesin bsh dh smp..next entry sal peti sejuk n mesin bsh yer..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Wednesday, December 04, 2013

banjir dah tiba

dr semlm kejap ujan lebat then stop jap..then lebat balik..semlm tgk dlm fb mmber air dh mula naik kat area kg sy..

pg td call mmber dia gtau air dh surut balik sbb ujan berenti..ari nie pn sama..kjap ujan..kjap brenti..air dh mula penuh dan kwsn rendah dh mula nmpk air memutih..

kpd rakan2 yg brada di kwsn rendah hendaklah berwaspada dan berhati-hati..di kuantan dgr cerita semua tempat dh dinaiki air dan bekalan elektrik terpaksa diputuskn..ya allah..kesiannya penduduk kuantan..smoga bersbr dgn dugaan dan ujian yg dilalui..

notakaki: ummi el coz hero ummi si danish demam campak..huhuhu

Published with Blogger-droid v2.0.10

Tuesday, December 03, 2013

projek membasuh rumah

alhamdulillah..kami akan berpindah dan duduk sendiri lepas nie..tp bukan rumah sendirilah..kami menyewa..ikutkn rmh yg akan kami duduk nanti xjauh pn dr umh ma & abah yg kami duduki sblm nie..xsmp 5 min pn..ikutkn kami nk menyewa area jauh sikit,tp bila pikirkn jangka masa pjg xjd menyewa jauh..

ikutkn kunci rmh dh dua mggu kami amik dr owner,tp msh blm berkesempatan nk mengemas n membasuh lg..semlm kbtln papa balik awal dr keje so kamipn buatlah projek membasuh rmh..setellah ruang tamu n bilik dulu..ruang dapur msh xsempat nk siapkan..dapur rmh tue mmg bsr..kalau nk buat kenduri mmg sesuai sesgtlah..rmh bknnya modern design tp oklah utk kami 4 beranak menumpang berteduh sementara ada rmh sndiri..

                                                ummi & papa's lil helper


                                     smp biru kesejukan anak dara nie main ngn air

in sha allah,kalau sempat ptg nie nk continue membasuh bahagian dapurlah plak..

futnote: mood dah  xsabar-sabar nk duk umh sendiri..




                                                    

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...